آیا تمام خدمات کار در ارتفاع با طناب انجام می‌شود

آیا تمام خدمات کار در ارتفاع با طناب انجام می‌شود ؟

امروزه با پیشرفت علم و فناوری کار در ارتفاع بسیار رواج پیدا کرده است. در گذشته به دلیل عدم علم و آگاهی افراد از انجام امورات صرف نظر می‌کردند و به کمک جرثقیل و تجهیزات غول آسا به فکر رفع امورات خود در ارتفاع بود. همه اموراتی که در ارتفاع 2 متر یا حتی بیشتر از 2 متر از سطح زمین انجام می‌گردد، را کار در ارتفاع می‌گویند. اصولا افرادی که به عنوان عامل اجرایی قرار است در ارتفاع مشغول به کار شوند، باید تمام آموزش‌ های لازم را فرا گیرند. در این پست قصد داریم در مورد خدمات کار در ارتفاع صحبت کرده و فعالیت‌ هایی که به این طریق صورت می‌پذیرد را شرح دهیم.

کار در ارتفاع شامل چه مواردی است؟

اصولاً اموراتی را که به راحتی بر روی زمین انجام می‌دهید و به دلیل عدم دسترسی در ارتفاع انجام آنها ممکن است، برایتان مشکل باشد و حتما باید به وسیله متخصصان کار در ارتفاع به راحتی انجام می‌گردد، کار در ارتفاع گفته می‌شود. این امر شامل موارد زیر است که ممکن است با طناب و روش‌های دیگر انجام شود.

– تعمیر ساختمان

بسیاری از ساختمان‌ها به مرور زمان دچار آسیب شده و نیاز به ترمیم و تعمیر پیدا می‌کنند. بعضی از آنها در ارتفاع خیلی کمتر و بعضی‌ ها در ارتفاعات بیش از 5500 متر است که آن را یک ارتفاع بسیار زیاد می‌دانیم. بسیاری از ساختمان‌ها در مناطق و ناحیه‌ های مختلف نیاز به تعمیرات پیدا می‌کند که ممکن است به راحتی قابل دسترس نباشند، اما به کمک متخصصین کار در ارتفاع اصفهان با روش‌های مختلفی و نه تنها با طناب به ترمیم ساختمان می‌پردازند.

– نماشویی ساختمان‌ها

نمای ساختمان‌ های یکی دیگر از مواردی که ارتباط مستقیمی با بارش برف باران و آلودگی دارد و در صورت عدم شستشوی به موقع ظاهری نامطلوبی را به خود خواهد گرفت. پس بهتر است با کمک نماشویی اصفهان با روش‌ ها و ابزار هایی که قرار است استفاده کنند، به نظافت و شستن آن بپردازند. اصولا در شستشوی نما هم از طناب و به وسیله راپل کاران ماهر انجام می‌شود.

آیا تمام خدمات کار در ارتفاع با طناب انجام می‌شود

– اسکوپ سنگ نما

از دیگر فعالیت‌ هایی که در ارتفاع انجام می‌شود، اسکوپ کردن سنگ‌ های نما است. سنگ‌ های به کار رفته در نما ممکن است بر اثر عوامل مختلف و متفاوتی سقوط کنند. برای مقاوم کردن آنها از روش‌ های متفاوتی نظیر پیچ و رولپلاک کردن آنها بهره برده می‌شود، تا بتوان یک نمای ایمن را ارائه داد. البته بهتر است این امور را هم به شرکت‌ های کار در ارتفاع سپرد. آنها با تجربه چندین ساله خود به راحتی می‌توانند این امورات را انجام دهند.

– رنگ کردن نمای ساختمان

در ساختمان‌ها و برج‌های غول آسا به جای استفاده از سنگ در نما، اصولا از نماهای سیمانی استفاده می‌شود. این نماها بعد از اتمام نیاز به رنگ آمیزی دارند. رنگ کردن نما همانند دیگر امورات کار در ارتفاع یا همانند نماشویی نیاز به رعایت نکاتی دارد که علاوه بر ماندگاری طولانی بر روی نما، از یک کیفیت مطلوب هم بهره مند می‌باشند.

– جای دادن شیشه در نماها

یکی دیگر از خدماتی که کار در ارتفاع را می‌طلبد قرار دادن شیشه، در نمای پنجره‌های ساختمان است. در این مورد هم باید از راپل کارهای ماهر در این زمینه کمک خواست. شیشه‌هایی که شکسته باشد قطعا برای رهگذران مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. برای تعویض و نصب شیشه بهتر است حتما از ارتفاع کاران درخواست کمک کنید.

آیا تمام خدمات کار در ارتفاع با طناب انجام می‌شود ؟

سوالی که اکثر افراد ممکن است برایش پیش آید این است که همه امورات کارها در ارتفاع وسیله طناب است؟ در جواب باید گفت، خیر.

کار در ارتفاع تنها به وسیله طناب انجام نمی‌شود، بلکه روش‌ های مختلفی را می‌طلبد. این روش‌ها شامل داربست، دستگاه‌ های بالابر کلایمر، روش‌ های راپل، استفاده از نردبان‌ های ایمن، اما به مرور زمان و با گذشت زمان به تدریج در نماشویی ساختمان تنها از طناب و به وسیله راپل کاران این کار انجام می‌گردد.

مزیت‌ های کار در ارتفاع

اصولا کار و فعالیت در ارتفاع نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد و با استفاده از تخصص و ابزار های مناسب این کار خیلی بی خطر و بی درد سر انجام می‌شود. این فعالیت دارای مزایایی است که در ادامه به صورت مختصر به آن اشاره می‌کنیم.

بالا بردن سرعت امورات

یکی از مزیت‌ های بارز انجام کار در ارتفاعات سرعت بسیار بالا در خدمات می‌باشد، زیرا در این روش دیگر نیاز نیست کلی تجهیزات یا نیروی انسانی تدارک دید. به راحتی با به کارگیری نیرو های متخصص در کسری از ثانیه می‌توان اموراتی نظیر نصب شیشه و نماشویی ساختمان‌ و غیره را انجام داد.

تمیزی بیشتر

انجام خدمات با راپل یا همان طناب در ارتفاعات تمیزی را به شما هدیه می‌دهد، زیرا بدون ریخت و پاش می‌توان در محیط‌ های پر رفت آمد از این روش بهره برد ولی با استفاده از راپل فضای خیلی کمتری اشغال می‌گردد.

آیا تمام خدمات کار در ارتفاع با طناب انجام می‌شود

بالا بردن امنیت

راپل یا همان کار با طناب در مقایسه با دیگر روش‌ها همانند داربست و غیره یک ابزار استاندارد است که راپل کار خود را به یک نقطه مشخص وصل کرده و کار را با دقت انجام می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *