کدام سنگ برای نمای ساختمان مناسب است

کدام سنگ برای نمای ساختمان مناسب است ؟

برای انتخاب بهترین سنگ نمای ساختمان بهتر است شرایط کلی ساختمان خود را در نظر بگیرید. قرار گرفتن ساختمان در شرایط آب و هوایی خاص از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود اغلب ساختمان های موجود در یک شهر از سنگ نمای مشابه استفاده کنند. برای ساختمان های مختلف علاوه بر سلیقه ی سازندگان این پروژه ها بودجه ای که صرف ساخت می شود نیز از دیگر دلایلی است که باعث می شود سنگ ساختمان خاصی انتخاب شود. هر کدام از سنگ هایی که اغلب برای نمای ساختمان استفاده می شوند هر کدام دارای ویژگی های به خصوصی هستند و برای انتخاب هر کدام از آن ها بهتر است به این ویژگی ها توجه شود. سنگ های مناسب علاوه بر جلوه بخشیدن به نمای ساختمان برای اجرای سنگ سابی در اصفهان نیز بسیار مناسب هستند.

مجموعه ی آذین ساب سپاهان از بهترین مجموعه های کف سابی در اصفهان با یک دهه سابقه ی درخشان در ارائه ی خدماتی کفسابی، نماشویی، آجرسابی و … با بهترین کیفیت در سراسر ایران فعالیت می کند. برای دریافت بهترین و با کیفیت ترین خدمات می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

ویژگی های سنگ مناسب نما

نمای ساختمان علاوه بر جلوه ای که به ظاهر مجموعه های ساختمانی می بخشد باعث استحکام بیشتر نما نیز خواهد شد. سنگ های مناسب برای نما باید مقاومت ساختمان را بالا ببرد. این مقاومت در برابر شرایط جوی و به خصوص باران های اسیدی و آلوده باعث عدم نیاز ساختمان به بازسازی و تعویض نما می شود. نما باید متناسب با ساختمان باشد و برای مجتمع های اداری و مسکونی اغلب از سنگ هایی استفاده می شود که استحکام بالایی داشته باشد و کمتر آلودگی را به خود جذب کنند. سنگ های مناسب برای نما باید سازگار با محیط زیست باشد و برای آسودگی بیشتر این سنگ ها از نزدیک ترین معادن موجود در هر شهری تهیه می شوند. سنگ نمای مرغوب در کوتاه ترین زمان قابل شستشو است. برای نماشویی در اصفهان می توانید از طریق سایت آذین ساب سپاهان بهترین خدمات را سفارش دهید.

کدام سنگ برای نمای ساختمان مناسب است

انواع سنگ مناسب نما

سنگ های مختلفی برای نما مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ هایی که مرغوب باشند و به سادگی بتوان آن ها را سنگ سابی کرد، بیشترین استفاده را در ساختمان ها دارند. برای آشنایی با انواع سنگ نما ساختمان با ادامه ی مطالب همراه باشید.

سنگ گرانیت

یکی از پر طرفدارترین سنگ های مناسب برای نما کردن ساختمان سنگ گرانیت است. مقاومت بالای این سنگ در برابر شرایط جوی باعث شده است بیشتر ساختمان ها از گرانیت برای ساخت نما استفاده کنند. استفاده از این سنگ علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد. در بسیاری از سورت های این سنگ اکسیده شدن در اثر شرایط جوی به خوبی مشاهده می شود. وزن این سنگ نیز بسیار زیاد بوده و چسبندگی کمتری با ملات دارد.

سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن که در سورت های بزرگی نیز تهیه می شوند برای نما مناسب هستند. استفاده از این سنگ ها در نمای ساختمان ها و مجتمع های بزرگ دیده می شود. این سنگ ها علاوه بر زیبایی نما باعث مقاومت بالای ساختمان در برابر شرایط جوی می شود. خلل و فرج هایی که در این سنگ ها قرار دارد باعث می شود ملات به درون آن ها نفوذ کرده و وزن آن ها نیز کاهش پیدا کند. به دلیل چسبیدن ملات به این سنگ ها مقاومت ساختمان بسیار زیاد می شود و نما در شرایط سخت نیز دوام می آورد. سنگ های تراورتن در مناطق مختلفی سورت بندی می شود و به نام این مناطق معروف است. هر کدام از سنگ های عباس آباد، آتش کوه، دهشیر و تکاب دارای ویژگی های به خصوصی هستند.

نکاتی برای انتخاب سنگ نمای مناسب

ترک و پوسیدگی در سنگ ها به دلایل مختلفی رخ می دهد. این ترک ها ممکن است از کارخانه در سنگ ظاهر شده باشد و با کار گذاشتن در نما سنگ را دچار ترک های بیشتری به خصوص در زمان سنگ سابی و کفسابی کند به همین دلیل بهتر است در زمان خرید سنگ سلامت آن ها را دقیق بررسی کنید. با ضربه زدن با یک جسم فلزی به سنگ در صورتی که صدای ظروف چینی بدهد نشان از سالم بودن سنگ دارد. سنگ نما باید با طراحی کلی ساختمان تناسب داشته باشد. دو نوع نمای که در ایران زیاد مورد استفاده قرار می گیرد شامل نمای رومی و مینیمال است. برای استفاده ی راحت از اسکوپ بهتر است سنگ نما قطر مناسب داشته باشد. به دلیل نفوذ ملات به داخل خلل و فرج های سنگ بهتر است اسکوپ های آن مناسب باشد در غیر اینصورت سنگ دچار شکستگی می شود.

با این حال ممکن است در برخی مواقع سنگ ها حتی اگر از بهترین جنس نیز باشند، از نماس ساختمان کنده شوند. که خوب این ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق افتد. بهترین راه برای برای جلوگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان استفاده از پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما است. که مجموعه آذین ساب در زمینه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان اصفهان یکی از بهترین ها است.

 فاکتورهایی در تعیین قیمت سنگ نما

در تعیین قیمت سنگ نما موارد مختلفی مورد نظر قرار می گیرد. از مهم ترین آن ها می توان به سورت بندی سنگ و قطر آن اشاره کرد. در صورتی که سنگ مخصوص نما طول و عرض بیشتری داشته باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. صاف و یکدست بودن و شکل ظاهری سنگ نیز اهمیت زیادی دارد. سنگ هایی که خطوط زیباتری داشته باشند بیشترین قیمت را دارند. به همین دلیل در زمان خرید علاوه بر زیبایی باید به شرایط کلی سنگ ها نیز دقت کرد.

کدام سنگ برای نمای ساختمان مناسب است

نتیجه گیری

استفاده از بهترین سنگ نما برای ساختمان علاوه بر زیبایی بخشیدن به شکل ظاهری ساختمان ها باعث ایجاد مقاومت و استحکام مناسب می شود و با شستشو و سنگسابی نیز این مقاومت حفظ خواهد شد. در صورتی که سنگ دارای خلل و فرج مناسب باشد مواد شوینده کمتر به داخل آن نفوذ می کند و انعطاف پذیری آن نیز باعث می شود به راحتی بتوان در صورت نیاز آن ها را با سنگ سابی نو کرد. در نظر گرفتن شرایط کلی سنگ ها در زمان خرید به خصوص مشورت با افراد متخصص باعث می شود بتوان بهترین سنگ نما را برای ساختمان انتخاب کرد. برای دریافت خدمات سنگ سابی اصفهان شستشو و ساب سنگ نمای ساختمان می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *