کفسابی ایتالیایی چیست و چگونه انجام می ‌شود

کفسابی ایتالیایی چیست و چگونه انجام می ‌شود ؟

تمیز بودن کف ساختمان مسئله مهمی است که می ‌تواند بر زیبایی بیشتر فضای داخلی آن تاثیر مثبت بگذارد. بنابراین برای تمیز کردن کف روشی به نام کفسابی وجود دارد که این روش در مدل‌ های مختلف با استفاده از متریال گوناگون انجام می ‌شود و از طریق آن می ‌توان علاوه بر پاکیزه کردن و برق انداختن سنگ‌ های موجود در کف هر گونه سوراخ و شکستگی و برجستگی موجود در داخل آن ها را از بین برد. بر اساس روش‌ هایی که برای کفسابی وجود دارند، اسم آن ها نیز متفاوت است.

 به عنوان نمونه: یک روش برای سابیدن کف ساختمان وجود دارد که به آن کفسابی ایتالیایی می ‌گویند. چرا که ابزار آن ساخت کشور ایتالیا می باشد. در ادامه ی این محتوا قصد دارم برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این روش مطالبی را ارائه دهم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفاً تا پایان مقاله من را همراهی کنید.

منظور از کفسابی ایتالیایی چیست؟

کفسابی در اصل به معنای صیقلی کردن سطح سنگ از طریق تراشیدن و سابیدن حدود یک تا سه میلی‌ متر از لایه اول آن می‌ باشد. در روش کفسابی ایتالیایی زمانی که سطح سنگ را از هر گونه آلودگی، چربی و ناهمواری صاف و صیقلی می ‌کنند به قدری این روش را با دقت انجام می دهند که سطح سنگ کاملاً شبیه آینه براق می ‌شود و بازتاب چهره ی خود را می ‌توانید در آن ببینید. تجهیزاتی که در این روش برای رفع عیوب سنگ‌ ها استفاده می ‌شوند تماماً ساخت کشور ایتالیا می ‌باشند و به همین خاطر است که به این نام آن را می ‌شناسند.

این دستگاه‌ ها به قدری ظریف و تمیز کار می‌ کنند که به سنگ ‌های کار شده در کف ساختمان جلایی تازه می ‌بخشند و آن ها را شبیه روز اول می ‌کنند. برای انجام خدمات کفسابی در اصفهان من به شما شرکت آذین ساب سپاهان را معرفی می ‌کنم. این مجموعه قادر است خدمات کفسابی را بر روی انواع سنگ‌ های کار شده در کف ساختمان به بهترین نحو و با استفاده از مرغوب ‌ترین دستگاه‌ ها برای شما مشتریان عزیز انجام دهند.

معرفی تجهیزات مورد نیاز برای انجام کفسابی ایتالیایی:

صفحات منقطع یا پد های الماسی و اسیدی یکی از ابزار هایی است که در این روش به کار می‌ رود. توسط این پد های کوچک می ‌توان هرگونه ناهمواری، رزین و آلودگی را ساب زد و سطح سنگ را صیقلی و براق نمود. ساب زدن توسط این پد ها به گونه ‌ای انجام می ‌گیرد که دیگر بعد از آن نتوان روی سطح سنگ خراش و خطی ایجاد کرد. امروزه اکثر سنگ‌ های گرانیتی را به وسیله این نمونه پد ها صیقلی می ‌کنند. خدمات سنگسابی در اصفهان را می ‌توانید با بهترین کیفیت و نازل ‌ترین قیمت از مجموعه ی آذین ساب سپاهان دریافت نمایید.

معرفی لقمه های کفسابی:

یک سری صفحه ‌های مستطیلی یا دایره ای شکل وجود دارند که به آن ها لقمه های کفسابی می ‌گویند. این ابزار های مهم وظیفه دارند که هر برجستگی و ناهمواری موجود در سطح سنگ را به وسیله الماس‌ های محکمی که در خود دارند، بر طرف نمایند و در واقع سطح آن را براق و صیقلی کنند.

آشنایی با لاستیک های محافظ در دستگاه ‌های ساب زن ایتالیایی:

برای ایجاد امنیت بیشتر در هنگام کفسابی کردن به وسیله لقمه ها، یک سری لاستیک ‌ها به عنوان محافظ در لبه ‌های آن ها به کار رفته شده است. این لاستیک ‌ها در صورتی که اپراتور به هر دلیلی حواسش نباشد از او در برابر بر خورد با الماس‌ های موجود در لقمه‌ ها و آسیب رسیدن به پوست فرد جلوگیری می‌ کنند. علاوه بر آن در هنگام شست و شو وجود این لاستیک‌ ها باعث می شود که آب و مواد شوینده به اطراف پخش نشوند.

استفاده از ترکیبات اسیدی:

برای از بین بردن لکه های موجود در سطح سنگ ‌ها نیاز است که از شوینده‌ های اسیدی با درصد کم و یا محصولات نانو در هنگام کفسابی استفاده کنید.

به کار بردن رزین در کفسابی:

یکی دیگر از موادی که برای کفسابی استفاده می شود رزین یا بتونه ی سنگ است. از این مواد به عنوان ترمیم کننده در از بین بردن لب پریدگی ها و شکستگی ‌های موجود در سطح سنگ‌ ها استفاده می‌کنند و به وسیله ی آن ها کف ساختمان را صاف و یک دست می نمایند.

همچنین بد نیست در مورد راهنمای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان اصفهان مطالعه کنید

روش انجام کفسابی ایتالیایی به چه صورت است؟

در مرحله ی اول توسط دستگاه لقمه سطح سنگ‌ ها را ساب زنی می‌ کنند و به آن ها جلا می‌ بخشند. بعد از آن به وسیله ی لقمه های صد و بیست تمام ناهمواری‌ ها و عیب‌ هایی که در سطح سنگ وجود دارند، را برطرف می ‌نمایند. برای انجام مرحله ی بعدی نیاز است که با استفاده از رزین یا بتونه ی سنگ، کلیه ی درز ها، شکاف و لب پر شدگی ‌های سنگ را ترمیم کرد و سطح آن ها را یک دست نمود.

 

 

در قدم‌ بعدی با به کار بردن پد های الماسی مجدد سنگ سابی را ادامه می‌ دهند، تا بتونه ‌ها و رزین ‌های اضافی از روی سطح آن ها تراشیده و برداشته شوند. و در آخر برای این که به سطح سنگ درخشش و جلای دوباره بدهند با استفاده از دستگاه لقمه به براق و شیشه ای کردن آن ها می ‌پردازند، تا جایی که بتوانند بازتاب تصویر خود را در آن ها ببینند.

نتیجه گیری:

کفسابی ایتالیایی از پر طرفدار ترین روش ‌ها برای شست و شو و از بین بردن عیوب سنگ ‌های کار شده در کف ساختمان ها به شمار می ‌آید. شما می ‌توانید این خدمات را برای کف تالار ها، سالن‌ های تئاتر و ساختمان ‌های اداری، تجاری و… برای جلب توجه بیشتر مشتریان و عموم مردم انجام دهید. و از طریق این روش به طولانی ‌تر شدن عمر سنگ‌ های موجود در کف و یک دست و صیقلی شدنشان کمک نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *