مراحل کف سازی ساختمان

مقدمه

در آینه‌ای که پر از جای لک و آلودگی‌های سطحی باشد، قطعا تصویر خود را به خوبی در آن نخواهید دید، سنگ‌ها هم به همین منوال می‌باشند. وقتی سنگی دارای نقص ظاهری یا پستی بلندی باشد، براقی و شفافیت اصلی و اولیه خود را از دست می‌دهد و باید به دنبال راه چاره بود. کفسابی سنگ اصفهان به کمک حل این مشکل آمده و با ارائه روش کفسابی سنگ، توانسته به صورت حرفه‌ای و دقیق درخشندگی سنگ‌ها را تا حد زیادی به آنها برگرداند. کفسابی نیازمند دانش مربوط به خود می‌باشد، که در این بخش تمایل داریم به کفسابی و بررسی مراحل کف سازی ساختمان بپردازیم.

تعریف کفسابی

همانطور که از نام این روش بر می‌آید به معنی سابیدن سنگ برای از بین بردن آلودگی چربی یا هر مواد دیگر است. با استفاده از این روش ایرادات سنگ کف ساختمان از بین رفته و به عنوان یک لایه بردار قوی عمل می‌کند. سنگ‌ها در این روش همانند آینه براق شده و درخشندگی خاص خود را به دست می‌آورند. اگر شما هم تمایل دارید، که از روش کفسابی سنگ برای براق کردن سطوح ناهموار استفاده کنید، می‌توانید به دفاتر نظافتی اصفهان مراجعه کرده و با بهترین قیمت کفسابی در اصفهان از این روش بهره‌مند شوید.

کفسابی

مراحل کف سازی ساختمان

مراحل کف سابی، به سنگ مورد نظر بستگی دارد، زیرا نسبت به جنس و نوع سنگ باید از پولیش مخصوص به آن استفاده شود. همچنین هر سنگی دارای مشکل یا ایراد مخصوص به خود است، که باید توسط متخصص مربوطه انجام شود. در ادامه به معرفی مراحل کفسابی سنگ می‌پردازیم.

  • پاک کردن گرد و غبار

 این مرحله جز ابتدایی‌ترین مراحل شروع کفسابی است. در این مرحله باید حتماً به گرد گیری بپردازید. یعنی هر کثیفی و لکه‌ای را از روی سطوح سنگ بردارید. بعضی از لکه‌ها سخت هستند و تنها با جوهر و مواد شوینده قوی از بین می‌روند. ولی بعضی از لکه‌ها فقط با آب به راحتی از پاک می‌شوند.

  • استفاده از مایع شوینده

مرحله دوم بعد از گردگیری انجام می‌شود. در این مرحله مایع شوینده را در داخل دستگاه پاشینگ ریخته، سپس بر سطح سنگ بکشید. بهتر است مایع پولیش را به صورت یک دفعه بر روی کف نریزید. زیرا احتمال اینکه پولیش خشک شود و نتوانید به راحتی آن را تمییز نمایید بالا می‌رود. پس اگر باز هم برایتان کفسابی مقدور نبود، بهتر است از متخصصان در این زمینه با قیمت کفسابی برتر در اصفهان بهره ببرید. زیرا آنها با قیمتی پایین‌تر، اما با کیفیت و دقت بسیار بالایی تمام کف را پوشش داده و منافذ آن را می‌پوشانند.

استفاده از مایع شوینده برای سنگ

  • خشک کردن سطح سنگ

در این مرحله باید حتما از کف سنگ‌ها بعد از شستشوی با پولیش ها حتماً خشک گردد. زیرا در صورتیکه پولیش‌ها خشک نشوند، کیفیت کار شما زیر سوال می‌رود. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های کفسابی سنگ در اصفهان برای اینکه کار خود را بهتر نمایش دهند، به این مرحله توجه ویژه‌ای دارند. زیرا به اعتقاد آنها در صورت خشک نشدن پولیش، خاصیت عایق بودن پولیش از بین می‌رود. همچنین پولیش‌ها مات و کدر می‌گردند.

  • پاک کردن خشک شده‌های پولیش

 پس از اینکه پولیش‌ها خشک شدند، باید حتما مواد پولیشی به کف چسبیده از سنگ‌ها جدا گردند. این مرحله جزء اساسی‌ترین و در واقع سرنوشت سازترین مراحل کفسابی سنگ به حساب می‌آید. این مرحله نیاز به لقمه‌های نرم و فرچه‌های مخصوص به خود را دارد، که فقط برای این کار تولید شده‌اند. با استفاده از فرچه‌ها، پولیش‌های خشک شده از سطح سنگ برداشته شده و سنگ سطحی صاف و صیقلی پیدا می‌کند. نکته حائز اهمیت در این روش آن است، که به هیچ عنوان از آب در این مرحله استفاده نشود. فقط باید به صورت خشک مواد اضافی برداشته گردد.

  • مرحله پنجم

این مرحله که در واقع آخرین مرحله سنگ سابی سنگ در اصفهان به حساب می‌آید، باید ضایعات پولیش بر روی سنگ کف از بین برود. در این مرحله همانند مرحله قبل به هیچ عنوان نباید از آب استفاده شود. تنها با یک تی خشک، سطح سنگ مورد نظر را از پولیش تمیز نمایید. اما بعد از حدود ۳ تا ۴ روز دیگر می‌توانید اقدام به شستشوی سطح مورد نظر نمایید.

کفسابی سنگ

قیمت کفسابی در اصفهان

 قیمت کفسابی سنگ به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی‌توان برای همه موارد نرخ یکسان را عنوان کرد. از جمله عواملی که در تعیین قیمت موثر هستند، عبارتند از:

  • جنس سنگ: سنگ از نظر اینکه ساختار محکم یا ضعیفی دارد مورد اهمیت است.
  • کیفیت کفسابی سنگ: امروز بسیاری از افراد سودجو در این زمینه، عملیات کفسابی را با قیمت خیلی پایین‌تر انجام می‌دهند، در صورتی که هیچ گونه کیفیتی ندارد.
  • متراژ سنگ‌ها: قیمت کفسابی اصفهان اصولاً به صورت متر مربع می‌باشد. اما در متراژ بالای ۵۰ متر به صورت متری حساب می‌شود.
  • استفاده از زرین ساب و بتونه: در آخرین مرحله کفسابی، اصولاً از رزین استفاده می‌شود، تا درزها و شکاف ها گرفته شوند. پس در کف سابی‌هایی که از این مواد استفاده می‌کنند، قطعاً قیمت کفسابی بالاتر خواهد بود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *