فواید کفسابی چیست

فواید کفسابی چیست

احتمالا تا حالا واژه کفسابی و اصطلاح خدمات کفسابی اصفهان به گوشتان خطور کرده است. آیا می‌دانید منظور از کفسابی دقیقاً چیست؟ چه زمانی بهتر است کفسابی انجام گیرد یا اصلا مزایا و فواید کفسابی چیست ؟

هرگاه سنگ‌های کف ساختمان، کهنه یا  آسیب دیده شوند، زبر می‌گردند. برای مسطح و براق کردن آن به عملیات کفسابی می‌پردازند. با گسترش و پیشرفت انواع کفپوش، دیگر استفاده از فرش موکت‌ها کنار گذاشته شده است. کفپوش‌های مختلف، دارای زیبایی منحصر به فردی هستند. همین امر موجب محبوبیت آنها گردیده است. اما همانطور که در بالا گفتیم، گاهی بر اثر عواملی دچار آسیب می‌شوند که از طریق کفسابی آسیب‌ها برطرف می‌گردند. در این مقاله تصمیم گرفتیم در مورد کفسابی و فواید آن اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهیم.

فواید کفسابی چیست

منظور از کف سابی چیست

به عملیاتی که لایه‌های رویی سنگ را صاف و صیقلی می‌کند و همچنین از نظر رنگی آنها را براق و یکدست می‌نماید، کفسابی گفته می‌شود. این عملیات به وسیله دستگاه‌های مخصوص بر روی سنگ‌ها انجام می‌شود. با انجام کفسابی، تمام کثیفی و آلودگی‌های سنگ همچنین عیوب آن برطرف می‌گردد. با کفسابی سنگ‌ها تراز شده و در صورت شکستگی، درز آن‌ها پر می‌گردد. یکی از عوامل تاثیرگذار در کفسابی قیمت آن می‌باشد. قیمت کفسابی اصفهان بسیار مناسب‌تر از دیگر خدمات کفسابی است. قطعا اگر قیمت کفسابی مناسب‌تر باشد، همه افراد می‌توانند از خدمات آن به راحتی بهره ببرند.

انواع کفسابی از نظر دفاتر خدمات کفسابی اصفهان

کفسابی‌ها به روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرند، که هر کدام از این عملیات با هم متفاوت هستند. در ادامه به صورت جامع و کامل به بررسی انواع آن می‌پردازیم.

کفسابی با ترکیبات پرداخت

بسیاری از سنگ‌ها مانند تراورتن، دارای یکسری تخلخل یا حفره می‌باشند. در این صورت کفساب با یکسری پودرهای رزین، حفره‌ها را پر کرده بعد از خشک شدن رزین‌ها، کفسابی انجام می‌گیرد. در بیشتر مواقع، دفاتر کفسابی اعلا اصفهان برای درخشندگی و براقیت بسیار بالا از دانه‌های ریز آلومینیوم یا پودر ساینده اکسید بر روی سنگ استفاده می‌کنند.

کفسابی کامل سنگ

یکی دیگر از انواع کفسابی همین کفسابی کامل می‌باشد. در این روش ابتدا یک لایه اساسی از روی سنگ برداشته می‌گردد. بعد از برداشتن لایه، از براق کننده‌های قوی استفاده می‌کنند. با انجام کفسابی کامل،  سطح سنگ بسیار زیبا و براق می‌گردد. به عقیده بسیاری از متخصصان در این حرفه، این روش بسیار عالی و بدون عیب است. پس با طیب خاطر می‌توانید آن را انتخاب نمایید.

کفسابی به وسیله فرچه‌های سیمی

همانطور که از عنوان این روش برمی‌آید، این نوع کف سابی به وسیله فرچه‌های سیمی انجام می‌شود. یعنی فرچه‌های سیمی را بر روی کفپوش و سنگ‌ها می‌کشند تا به خوبی سابیده شده و سطح سنگ را براق نماید. این روش یک عیب بزرگ دارد، آن هم کثیف شدن سنگ است. زیرا سنگ به خوبی تمیز نشده و شفافیت عالی را به دست نیاورده، پس مجدد آلوده می‌گردد.

فواید کفسابی چیست

فواید کف سابی خوب

یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از کف سنگ‌ها، تمیز و مرتب کردن آنها است.‌ کفسابی علاوه بر محافظت یک سری مزایا و فواید دیگر را هم به همراه دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

از بین بردن مصالح و جرم ساختمانی باقی مانده

در بسیاری از مواقع بعد از نصب موزاییک سنگ و یا دیگر مصالح یکسری مواد نظیر چسب ملات و سیمان بر سطح سنگ‌ها ریخته می‌شود، که این مواد به راحتی جدا نشده و پاک نمی‌شوند. در این حالت عملیات کفسابی در اصفهان، بهترین گزینه برای برطرف کردن این مواد می‌باشد.

افزایش طول عمر سنگ‌ها

سنگ‌هایی که توسط عملیات کفسابی سابیده می‌شوند، به راحتی در برابر خراش مقاوم می‌باشند. پس ترافیک سنگین انسان و تجهیزات به هیچ عنوان آسیب جدی به آن‌ها وارد نمی‌آورند. برای انجام کفسابی سنگ‌ها، می‌توانید از بهترین قیمت‌های کف سابی در اصفهان بهره ببرید. کفسابی در این استان با مناسب ترین قیمت انجام می‌گیرد.

مقاوم بودن در برابر لغزش افراد

سنگ‌هایی که توسط کفسابی‌های حرفه‌ای اصفهان سابیده می‌شوند، مانند فرش حالت زبری به خود می‌گیرند که افراد به راحتی سقوط یا لغزش را تجربه نکنند. پس هرگاه بر روی سنگ‌های سابیده شده راه می‌روید، یک اصطکاک بین سنگ و کفش شما ایجاد می‌گردد که از لغزش جلوگیری به عمل می‌آورد.

نو و براق شدن سنگ‌ها

بسیاری از افراد به دلیل آلودگی سنگ‌ها از آن خسته و دلزده می‌شوند و به دنبال راهی برای تعویض آن هستند، اما به دلیل بالا بودن قیمت‌ها، قادر به تعویض آنها نیستند. با انجام کفسابی، سنگ‌ها نو و همانند روز اول می‌گردند و دیگر نیازی به تعویض آنها احساس نمی‌گردد.

فواید کفسابی چیست

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کفسابی در اصفهان

عوامل بسیار زیادی بر روی هزینه و قیمت کف سابی در اصفهان اثرگذار خواهد بود. این عوامل عبارتند از:

  • حجم آلودگی بر روی کف سنگ‌ها
  • جنس سنگ‌های به کار رفته شده در کف ساختمان: زیر را نسبت به جنس سنگ روش کفسابی و متفاوت خواهد بود.
  • مدت زمان صرف شده برای انجام کفسابی
  • متراژ مورد نظر برای انجام کفسابی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *