مزایای شستشوی نمای ساختمان با راپل

مزایای شستشوی نمای ساختمان با راپل

شستشوی ساختمان و نمای آن یکی از خدمات تخصصی به حساب می‌آید. اصولاً این عملیات توسط راپل کار حرفه‌ای انجام می‌شود، زیرا آلاینده‌های موجود در هوا که از دود اتومبیل و کارخانجات ایجاد می‌گردد، همچنین گرد و غبار و باران‌های اسیدی بر نمای ساختمان نشسته و موجب اثر مخربی نظیر تیره، کدر شدن و در واقع زشت شدن نمای ساختمان می‌گردد. شستشوی نمای ساختمان‌ها به روش‌های متعددی صورت می‌گیرد، اما برای ساختمان‌هایی با ارتفاع بلند و عظیم الجثه شستشو بسیار سخت خواهد بود و نیاز به طناب می‌باشد. در این مقاله به دلیل اهمیت بالای نماشویی ساختمان در اصفهان به بررسی شست و شوی نما به وسیله راپل کار پرداخته‌ایم.

نماشویی چیست

قبل از اینکه بخواهیم در مورد مزایا و ویژگی‌های راپل یا همان شستشوی نما توسط راپل کارها صحبت کنیم بهتر است بدانیم نماشویی چیست؟ به آن دسته از اقداماتی که در زمینه شستن نما توسط افراد کاربلد و حرفه‌ای و به وسیله لوازم کاربردی و مواد شستشو انجام می گیرد، نماشویی گفته می‌شود. با این عملیات تمام آلودگی و کثیفی ها نابود شده و زیبایی نما دوچندان خواهد شد. چنانچه نمای ساختمان تمیز  نشود، علاوه بر اینکه زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهد، آلودگی آب به لایه‌های زیرین آنها هم نفوذ می‌کنند و به مرور به نابودی نما منجر خواهد شد.

مزایای شستشوی نمای ساختمان با راپل

مزایای شستشوی نمای ساختمان با راپل

مزیت‌های شستشوی نما توسط راپل کارها

راپل کار یا همان شخصی که به وسیله طناب اقدام به شستشوی نمای ساختمان می‌کند به از بین بردن آلودگی‌ها و ناپاکی‌ها اقدام می‌نماید. این روش نماشویی نسبت به دیگر روش‌ها یک سری مزایا دارد که در ادامه به طور مختصر به آن اشاره می‌کنیم.

همچنین مقاله چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم را نیز مطالعه نمایید.

احیا کردن کیفیت سطح نما

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مزیت‌های نماشویی با طناب یا راپل‌ها برگرداندن و زنده کردن کیفیت سطح و نمای ساختمان می‌باشد، زیرا با از بین رفتن آلودگی‌ها شفافیت و براقیت اصلی به ساختمان برگشته و باعث هرچه زیباتر شدن آن خواهد شد. این عملیات از بالاترین نقطه ساختمان یا سازه توسط راپل کاران حرفه‌ای آغاز شده و به پایین کشیده می‌شود پس می‌توان گفت با خیال راحت تمام نقاط آن تمیز می‌گردد.

عدم نیاز به وجود داربست

اصولا در این روش نماشویی به داربست احتیاجی نمی‌باشد و در اکثر مواقع طناب یا همان راپل جوابگوی نیاز شما خواهد بود، اما در موارد محدودی که نمای سازه در چند روز اخیر حالت اجرایی پیدا کرده و صاحب کار تمایل دارد که نما شسته شود، از داربست استفاده می‌گردد. وجود داربست امکان سقوط افراد را به همراه خواهد داشت که حتما باید توسط متخصصان حرفه‌ای در این زمینه انجام گردد.

صرفه جویی در زمان و هزینه

به دلیل اینکه دیگر راپل کارها نیاز به بستن داربست یا لوازم جانبی ندارند، هم از نظر هزینه و هم از نظر زمانی صرفه جویی به عمل می‌آید. شخص نماشور با سرعت هرچه بالاتر شروع به عملیات شستن کرده و موردی مانع یا دست و پاگیر آن نخواهد بود. وجود بست‌ها علاوه بر اینکه وقت بسیار زیادی را جهت نصب صرف می‌کنند، تجهیزات آنها هم هزینه بردار می‌باشد.

شست و شوی اصولی‎‌تر

نماشویی ساختمان توسط راپل کارهای متخصص این امکان را به شما می‌دهند که یک شستشوی با کیفیت و عالی را به همراه داشته باشید، زیرا راپل کار با حرکات عمودی و افقی تمام بخش‌ها و نمای ساختمان را مورد شستشو قرار می‌دهد با شستشوی دقیق هیچ بخشی از زیر دست  و خارج نخواهد شد.

ایمن بودن شخص راپل کار

اصول کار با طناب یا راپل نسبت به دیگر روش‌های نماشویی ایمن‌تر می‌باشد، زیرا جنس طناب‌های راپل بسیار محکم بوده و موجب کشش، ساییدگی نخواهد شد. جنس آن‌ها حالت استاتیک بودن را به همراه خواهد داشت که پوسیدگی، فرسودگی، کشش در آنها هیچ تاثیری نخواهد داشت و جان فرد را به خطر نخواهد انداخت.

مزایای شستشوی نمای ساختمان با راپل

عوامل موثر در قیمت نماشویی ساختمان با راپل

به دلیل اینکه نماشویی با راپل از چالش بیشتری برخوردار می‌باشد و چون با جان افراد در ارتباط است، طبیعتاً قیمت بالاتری نسبت به دیگر روش‌ها خواهد داشت، اما یکسری عوامل هم بر قیمت آن تاثیرگذار خواهند بود. این عوامل عبارتند از :

عرض و طول نمای ساختمان

قاعدتاً هر چقدر عرض و طول ساختمان بیشتر باشد، به طبع آن نرخ هم بیشتر می‌گردد، زیرا راپل کار در تهران وقت بیشتری را برای شستشو باید صرف کند.

جنس نمای ساختمان

یکی دیگر از مواردی که بر قیمت شستن نما با راپل بسیار تاثیر گذار خواهد بود، جنس نما یا همان متریال به کار رفته در ساخت آن است. به عنوان نمونه در شستن نمای ساختمان آجری موادشوینده با حجم بسیار بیشتری صرف خواهد شد. هم این امر نرخ را بالاتر می‌برد.

اجرت شخص راپل کار

در تعرفه یا قیمت راپل کار وسایلی را  هم که استفاده می‌کنند، مد نظر قرار می‌دهند. به عنوان مثال برای طناب کشی مطلوب از پیچ، رول پلاک‌های مخصوص استفاده می‌گردد. پس هزینه‌ی به کارگیری این تجهیزات هم در کار شما به حساب خواهد آمد.

متراژ و تعداد طبقات

قطعا تعداد طبقات هم بی تاثیر نخواهد بود، زیرا با تعداد طبقات ارتفاع ساختمان هم بیشتر خواهد شد و طبیعتا نرخ هم متغیر خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *