کفسابی و پولیش سرامیک اصفهان

در واقع کفسابی موزاییک همان ساییدن و تمیز نمودن موزاییک‌های ساختمان است که توسط انواع دستگاه‌ کفسابی صورت می‌گیرد. در حال حاضر یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی کفسابی موزاییک است شما کمترین ساختمانی را مشاهده خواهید کرد که در آن از موزاییک استفاده نشده باشد، موزاییک‌ها در رنگ‌بندی‌های مختلف در سایزهای گوناگون در ساختمان‌ها به کار می‌روند.

موزاییک در کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و آلمان در مقایسه با سایر کشورهای دیگر بسیار پرطرفدار است. به دلیل ساختار موزاییک، ساب زدن سنگ توسط لقمه‌های زبر در ابعاد 60 و 120 انجام می‌شود. در برخی از موارد نیز از طریق سنگفرش میزان ناهمواری‌ها و ناصافی‌ها از طریق فرایند کفسابی انجام می‌شود.

چگونگی تولید موزاییک

به طور کلی موزاییک در ساختمان‌سازی به دو طریق تولید می‌شود که شامل:

  1. موزاییک پرسی
  2. موزاییک ویبره‌ای

موزاییک پرسی از طریق فشار پرسی و محکم بودن بتن‌ها در مجاورت یکدیگر صورت می‌گیرد. موزاییک ویبره‌ای به وسیله لرزش دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

ساختار و عناصر تشکیل‌دهنده موزاییک

با توجه به اینکه مواد تشکیل‌دهنده موزاییک‌ها با یکدیگر کاملا متفاوت است. موزاییک‌ها برحسب نوع جنس، قیمت و میزان مقاومتی که دارند با یکدیگر کاملا متفاوت عمل می‌نمایند. در حال حاضر موزاییک‌ها به علت زیبایی و مقاومتی که دارند در ساختمان‌سازی بیشترین کاربرد را دارند.

کفسابی موزاییک باعث حفظ ظاهر و زیبایی موزاییک می‌شود همچنین از ایجاد جرم و کثیفی سطح آن جلوگیری می‌کند. موزاییک پرسی نوعی بتن است که به صورت تراکم سفت با فشار و مقاومت بالا در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند یا به صورت لرزشی مانند موزاییک ویبره‌ای از طریق سیمان و ماسه، سنگ‌دانه، پودر سنگ و آب در طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *