انواع روش‌ کفسابی از زیرمجموعه‌های خدمات سنگ‌سابی، بتن سابی، فرچه زنی موزاییک سابی، کفشویی و غیره می‌باشد. معمولا کفسابی را از طریق دستگاه‌های ساب زن انجام می‌دهند در زمان انجام این فرایند هر سنگ را به طور متوسط 8 دور ساب می‌زنند این کار را توسط لقمه‌های مختلف دستگاه انجام می‌دهند.
یکی از اجزای مهم دستگاه کفسابی لقمه‌ها هستند که ظاهراً شبیه به آجر یا صابون جامد می‌باشند. لقمه‌ها بر زیر دستگاه ساب‌زنی متصل هستند و شما می‌توانید به کمک آن‌ها سنگ را مجدداً براق و صیقل دهید. از آنجایی که هر دستگاه کفسابی دارای لقمه‌های مختلفی است که هر کدام برای یک بخش و کار مخصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد به عنوان مثال لقمه 46 تمامی ناهمواری‌ها و ناصافی‌های سطح را از بین می‌برد. لقمه 60 مخصوص پر کردن درزها می‌باشد. در پایان کار نیز فرایند کفسابی با استفاده از لقمه ایتالیایی، سنگ به صورت منحصربه‌فرد تمیز و درخشان می‌گردد.

نحوه شناسایی کفسابی باکیفیت بالا مراحل مختلفی دارد که شامل:

  • زمانی که بندکشی سنگ‌ها کاملا یکدست و هماهنگ باشند و فضای خالی بین آن‌ها وجود نداشته باشد.
  • کفپوش سطح در تمامی بخش‌ها یکنواخت است و تفاوتی در درخشان‌تر شدن بخش‌های مختلف وجود ندارد.
  • به صورت دستی تمامی گوشه‌های دیوار ساب خورده است.
  • تمامی ناهمواری‌های سنگ‌ها کاملا از بین رفته باشد.

انواع روش‌ کفسابی

به صورت کلی 4 روش برای صیقلی و درخشان کردن سطوح وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. بلورسازی
  2. سنگ‌سابی با دستگاه‌های ساب‌زنی الماس
  3. پوشش‌های موم
  4. پودرها و ترکیبات پرداخت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بلورسازی

در این نوع روش از کفسابی از مواد شیمیایی تحت عنوان فلورو سیلیکات استفاده می‌شود که با ریختن این نوع ماده شیمیایی بر روی سطوح سنگ سپس با استفاده از پدهای پشمی استیل به داخل آن جاسازی می‌شوند تا از این طریق بلورهای شیشه‌ای روی سطح ایجاد شود. برای به وجود آمدن گرما و اصطکاک مورد نیاز شما می‌توانید برای به وجود آمدن و پرداخت بلورها از دستگاه‌های استاندارد 175 دور در دقیقه با صفحه مخصوص محرک استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *