کفسابی بهتر است یا سنگ سابی ؟ کفسابی و سنگ سابی هر دو عملی برا پوشاندن نقض هایی که به مرور بر روی سنگ ها ایجاد شده است استفاده میشود که در ادامه هر کدام از آن ها را تعریف و مزایا و معایب آن را عنوان می کنیم.

کفسابی اصفهان

در این فرایند، یک لایه بسیار نازک از سنگ برداشته می شود و اگر سنگ به هر دلیلی آسیب ببیند مانند روز اول است و شاید بهتر از روز اول باشد. او سنگ را براق و آینه ای کرد و عیوب سنگ را برطرف کرد. همچنین اگر سنگ شما به هر دلیلی سیاه است یا هر ماده ای روی سنگ چسبیده است ، می توانید آن را با کفسابی بردارید.

مزایای کفسابی :

  • اگر سنگ شما دارای ارتفاع کم و بالا باشد ، به طور کامل حذف می شود (منظور از پایین و بالا بودن هر سنگ نسبت به سنگ کناری آن است که با کف به طور کامل برداشته می شود)
  • تیرگی و کدری ناشی از خوردگی اسید و مایعات اسیدی ریخته شده مانند سرکه ، جوهر نمک و … برداشته می شود و براق می شود و مانند روز اول می شود.
  • اگر سنگ قدیمی باشد ، با کف بازسازی شده و مانند روز اول (شاید بهتر از روز اول) بریده شود.
  • کفسابی سنگ را بسیار براق می کند (کف سابی ایتالیایی)
  • کفسابی ، سوراخ ها و اتصالات سنگ را ترمیم می کند (رزین ساب ، که البته شامل سوراخ های بسیار کوچک نمی شود)
  • خطوط و خراش های سنگ از بین می رود و سنگ کاملا براق می شود
  • کف تمیز کردن سنگ را آسان تر می کند
  • همچنین کفسابی ، مهار کننده را برداشته و سنگ را محکم می کند و دیگر از شل شدن سنگ جلوگیری می کند.
  • در برخی موارد سیمان و ملات ساختمانی روی سنگ می ریزند که از آن برای برداشتن سیمان روی سنگ استفاده می شود.
  • اگر قسمتی از سنگ آسیب ببیند (سوراخ شده یا پریده باشد) با کف این سنگ ترمیم می شود. برای این کار از رزین ساب برای پر کردن آن قسمت استفاده می شود.

کفسابی و عوامل موثر بر قیمت :

نوع سنگ: یکی از مواردی که بیشترین اثر گذاری را در قیمت سنگ ساب دارد نوع آن است. سنگ نرم قیمت کفسابی ارزانی نسبت که سنگ سخت دارد. موزاییک و سرامیک و … نرم هستند و قیمت ارزان تری نسبت کفسابی سنگ گرانیتی که سخت است دارد.

منطقه محیطی: محیط وسیع دارای هزینه کمتر برای مشتری با توجه به هزینه دستمزد و مصالح و … دارد ولی در مناطقی که وسعت کمی که حدنصاب آن 20 متر است دارد ،یعنی مکان های کمتر از 20 متر هزینه ی آنها به صورت کلی بیان شده و بر حسب متر و مصالح استفاده شده و … نیست.

محل نظافت کف: در صورتی که محل مورد نظر در داخل و یا نزدیک شهر باشد و دسترسی به آن راحت باشد هزینه ی نظافت آن کمتر است از محلی که خارج از شهر باشد و دسترسی به آن به نسبت سخت است.

وجود یا عدم وجود برق سه فاز در کف: کف سابی را می توان با دو نوع دستگاه کف سابی تک فاز و سه فاز انجام داد. مزیتی دارد.

سنگ سابی اصفهان

سنگ تراشی به معنای کندن سنگ است. اگر سنگ های کف به تازگی نصب شده باشند ، ممکن است سنگ ها یکدست نباشند یا اگر چندین سال از نصب سنگ گذشته باشد ، به مرور زمان توده ها و رسوبات مختلفی روی سنگ های کف ایجاد شده است که باید برداشته شوند. بنابراین به خدمات سنگ تراشی برای تراز کردن سنگ ها ، ترمیم حفره ها ، حذف مواد اسیدی و لکه های سرسخت نیاز داریم.

در واقع ، سنگ سابی یکی از زیر مجموعه های خدمات کفسابی است. کفسابی خود یک سرویس کامل است که شامل خدمات مختلف سنگ تراشی ، سنگ تراشی بتنی ، سنگ تراشی موزائیک ، برس سرامیکی ، شستشوی کف و …

کفسابی بهتر است یا سنگ سابی

کفسابی بهتر است یا سنگ سابی ؟

عملیات سنگ سابی توسط یک دستگاه فرعی انجام می شود. معمولاً در حین عملیات کفسابی ، هر سنگ را هشت بار سنباده زنی می کنند که این کار با نیش های مختلف دستگاه انجام می شود. لقمه مهمترین جزء دستگاه پرتاب سنگ است که شبیه آجر یا صابون جامد است. نیش در زیر دستگاه آسیاب بسته می شود و با کمک آن ، سنگ دوباره براق می شود. انواع مختلف نیش وجود دارد و هر یک از آنها برای نتیجه خاصی استفاده می شود. به عنوان مثال ، نیش 46 برای برداشتن پست و ارتفاع سنگ و نیش 60 برای پر کردن درزها استفاده می شود. در پایان عملیات سنگ سابی ، با کمک یک لقمه ایتالیایی ، سنگ فوق العاده تمیز و براق خواهد شد.

چگونه سنگ سابی با کیفیت بالا را تشخیص دهیم؟

کف سابی سنگی در همه قسمت ها یکنواخت به نظر می رسد و هیچ تفاوتی در شفافیت قسمت های مختلف وجود ندارد.

چسبندگی سنگها کاملاً یکنواخت است و هیچ فاصله خالی بین سنگ ها ایجاد نمی شود.

گوشه های دیوار به صورت دستی سنباده زده می شود.

ارتفاع صخره ها کاملاً از بین رفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *