موارد استفاده از سند بلاست

موارد استفاده از سند بلاست

آیا تا به حال به ماسه به عنوان تکنیکی برای تمیز کردن سطح فکر کرده اید؟ علیرغم این واقعیت که گزینه ها و روش های زیادی برای تمیز کردن هر نوع شی وجود دارد، سند بلاست یکی از روش های توصیه شده توسط متخصصان این بخش است. تکنیک سند بلاست به دلیل کارآیی و صرفه اقتصادی یکی از رایج ترین تکنیک ها است. تطبیق پذیری آن یکی از نقاطی است که در آن مزایای فزاینده ای پیدا می کنیم زیرا از سند بلاست می توان برای از بین بردن خوردگی، بقایای و زنگ زدگی تقریباً از هر نوع سطحی استفاده کرد.

موارد استفاده از سند بلاست

سند بلاست چگونه کار می کند؟

همانطور که گفتیم تنوع زیاد آن باعث می شود که برای توصیه نوع ماسه ای که مناسب سطحی است که می خواهیم با آن روبرو شویم، با یک متخصص مشورت کنیم. خوب دانه هایی وجود دارد که بین 0.3 تا 1.25 میلی متر متغیر هستند. یکی از مزایای اصلی سندبلاست علاوه بر کارایی آن، سادگی استفاده از آن است. سند بلاست روشی است که به وسیله آن از طریق شیلنگ، ماسه تحت فشار خارج می شود. این ماسه وظیفه از بین بردن هرگونه آلودگی باقی مانده بر روی سطوح مختلف را بر عهده دارد و استفاده از آن مخصوصاً برای نظافت نما توصیه می شود. بسته به هدفی که می خواهیم به آن برسیم، می توانیم بین انواع مختلف ماسه و انواع مختلف فشار یکی را انتخاب کنیم. همیشه بستگی به نتایجی دارد که می خواهیم به آن برسیم.

موارد استفاده و مزایای سند بلاست

همانطور که قبلاً اشاره کردیم سندبلاست مخصوصاً برای نظافت نما توصیه می شود اما تنها استفاده از آن نیست. هر سطح فلزی که می خواهیم با آن روبرو شویم نیز بسیار توصیه می شود زیرا ماسه از اکسیداسیون و خوردگی جلوگیری می کند. مزیت اصلی آن این است که علیرغم آنچه ممکن است به نظر برسد، یکی از بهترین گزینه ها برای تمیز کردن سطوحی است که نمی خواهیم به آنها آسیب برسانیم. به عنوان مثال در مورد خودروها، سند بلاست بسیار موثر است زیرا می تواند ذراتی را که در اثر سایش و پارگی در خودرو جمع شده اند، از بین ببرد.

معایب سند بلاست

اگرچه این یکی از کارآمدترین روش های تمیز کردن است که می توانیم با آن روبرو شویم اما حقیقت این است که استفاده از آن مانند هر روش دیگری بدون اشکال نیست. ما برخی از کمون ها را انتخاب کرده ایم:

– یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنیم این است که تکنیک سند بلاست به ویژه در قسمت هایی که قابلیت جدا شدن دارند کارآمد است.  اگر از آن در قطعات غیر قابل جابجایی استفاده کنیم، می توانیم به آن ها آسیب برسانیم.

– در مورد اکسیداسیون، همچنین توصیه می شود اقدامات احتیاطی شدید را انجام دهید. به دلیل خاصیت تکنیک سند بلاست تحت فشار، تمام موادی که قابل اکسید شدن هستند محافظت نخواهند شد زیرا ماسه لایه های آنتی اکسیدانی هر جسم را به طور کامل از بین برده است. برای چاپ مجدد این لایه ها که از سطح مورد نظر محافظت می کنند، توجه به این نکته بسیار مهم است.

– هنگامی که ماهیت سند بلاست و همچنین موارد استفاده و مزایا و معایب اصلی آن را مشاهده کردیم، وقت آن رسیده است که به متخصص مراجعه کرده و نوع ماسه ای را انتخاب کنیم که برای سطحی که می خواهیم روی آن کار کنیم بیشتر مناسب ماست.

موارد استفاده از سند بلاست

سندبلاست به عنوان یک روش تمیز کردن سطح چه مزایایی دارد؟

با توجه به موارد فوق، مطمئناً قبلاً قادر بوده اید نتیجه گیری خود را در مورد مزایای روش سند بلاست برای تمیز کردن انجام دهید. اگرچه صدمه ای به ما وارد نمی کند که آنها را مشخص کنیم تا بتوانید از نظر بصری ببینید لذت بردن از این سرویس چگونه است.

– کار و نگهداری در زمان کاهش می یابد

– یک نتیجه یکنواخت به دست می آید که با عمل مکانیکی داده می شود

– چسبندگی بیشتری در پوشش ایجاد می شود

– نسبت تلاش و نتایج بی نظیر است

 – مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد.

– اکسیداسیون را از بین می برد.

– مواد بسیار مات را صیقل می دهد.

– قالب های ریخته گری و انواع قطعات تجهیزات، چرخ دنده ها، ماشین آلات را تمیز می کند

– قابلیت صیقل دادن موادی مانند اکریلیک یا شیشه را دارد.

– می تواند فلزات غیر آهنی را رنگ آمیزی کند.

کفسابی سنگ اصفهان

شرکت آذین ساب اصفهان با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه خدماتی نظیر کفسابی، سنگ سابی، اجرسابی، بتن سابی، شستشوی نما، سندبلاست و… مفتخر است با افرادی متخصص و کاربلد به شما مردم عزیز در سراسر ایران خدمت کند. کفسابی اصفهان، این مجموعه فوق العاده با کیفیتی عالی و رضایت کامل مشتری، در خدمت شما عزیزان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *